- 1/1
Disse skikkelisene møter du i KUGO@setra!
Du har kanskje hørt om «å dra til seters for å gjøres seg fet»? Akkurat det er tilfelle for noen kuer som har gått seg bort. Klarer du å hjelpe kuene helt frem til setra?
-
Anno Domkirkeodden
Når du skanner den første QR-koden, vil du møte kuene som har rømt fra bonden sin, de dukker opp på skjermen din! Prøv å få med deg kuflokken på vegen mot setra, så vil du ved å skanne nye koder undervegs få stifte bekjentskap med både bonden Hans, den omstreifende kjøpmannen Olaf, vesle Johanne og selveste budeia som alle har bruk for din hjelp til alt fra å passe på kuene til kanskje å skremme en bjørn eller melke ei ku.
-
Anno Domkirkeodden
Oppgavene løses mens du vandrer gjennom friluftsmuseet på Anno Domkirkeodden. Det er viktig å la appen vite hvor du er, for da vil det dukke opp noen "skjulte oppgaver" undervegs. Starten er like innenfor hovedinngangen.
Kanskje lærer du noe du ikke visste fra før?
Appen er helt gratis å installere og bruke.
Se en filmsnutt om KuGo:
- 1/1
Hvordan får jeg KUGO på min håndholdte enhet?
Appen er tilgjengelig i Google Play for de som har Android-telefoner, og i AppStore iOS-brukere (iPhone, iPad).
Last ned app her:
Kugo til ditt museum?
Anno har fått støtte fra Kulturrådet for å tilgjengeliggjøre teknologien og alt innholdet i KuGo for andre museer. Det betyr at andre museer enten kan få KuGo slik som den er hos oss, eller gjøre endringer og tilpasninger slik at spillet og historien passer perfekt til sin lokasjon!
Interessert? Ta kontakt med Magnus Sempler Holte eller Stine S. Skjæret i Anno, eller send oss en epost.
- 1/2
Kulturrådet - 2/2